zondag 3 februari 2013

Bienvenidos vacaciones

¡Hola!

Aan al mijn lezers van over de hele wereld (ja, zelfs vanuit de Verenigde Staten, Mexico, Duitsland, Japan, ...?? God mag weten wie dat allemaal zijn. Waarschijnlijk zitten er een aantal verdwaalde internetgangers bij...): Op vraag uit België is hier al mijn volgende blogbericht.
Ik dacht dat het misschien toch niet zo interessant is voor iedereen om een veel te uitgebreid verslag over mijn gebeurtenissen te lezen, dus ik zal een poging doen om het wat korter en algemener te houden. Ik kan niks beloven...
Aan het schrijven in het Spaans ga ik mij voorlopig toch nog niet wagen. Ik ben al heel trots op de paar woorden die ik kan gebruiken! Lo siento, Jorge...

Na de ISPED-lesdag op donderdag ontmoette ik één van Liz haar primos. Een neef die niets liever deed dan mij plagen, maar ik ben een flinke meid en kon daar dus wel tegen. Samen maakten we een wandeling in de omgeving en ontdekte ik enkel mooie plekjes in San Roque die ik nog niet gezien had!


Ik met Liz. En ik wou eigenlijk gewoon een foto van het uitzicht! (:

Ik met de neef van Liz



Mooie zonsondergang
De weg naar de familie

De wandeling eindigde bij het huisje van de tante van Liz, waar ik nog heel wat familieleden leerde kennen. Ik kreeg iets lekkers te eten met rijst.
We gingen mee naar het huis ernaast, ook van een familielid, waar ik thee en tortillas kreeg. Super lekker en ondanks het feit dat ik niet zoveel honger meer had, vond ik het te lekker om niet op te eten! Ik kreeg trouwens een paar mooie oorbellen cadeau!

Ik op de foto met een deel van de familie van Liz

Zoals jullie weten heb ik sinds vrijdag vakantie. Samen met Liz ging ik naar Otavalo om daar met een aantal klasgenoten te barbecueën. Heerlijk warm en super lekker eten: wat kan een mens meer wensen om zijn vakantie te starten? Pollo, carne, salchichas, een slaatje, patatjes en nog tal van andere dingen. En daarbij een overheerlijke versgeperste limonade! Van alles kreeg ik een beetje en het smaakte mij zodanig goed dat ik het ook allemaal op kreeg. Natuurlijk namen mijn klasgenoten allemaal nog een tweede even vol bord, maar laten we daar gewoon niet aan denken...
Na het eten, speelde ik mens-erger-je-niet met twee medestudenten. Uiteraard verloor ik grandioos!
Daarna gingen we richting La Plaza de Ponchos. Op een niet-zaterdag staan er minder kraampjes en is het ook beduidend minder druk. Dat wil echter niet zeggen dat er minder spullen te verkrijgen zijn, waardoor ik dus weer een geweldig groot beroep moest doen op mijn zelfbeheersing. Week twee is toch nog wat te vroeg om Plaza de Ponchos leeg te kopen...
 





Vandaag ging de reis naar el zoológico! Ondanks de eerste indruk die je kreeg, was deze nog vrij groot en waren er ook nog redelijk wat dieren. Niet elk dier had veel ruimte en sommigen waren ook gewond, maar de zoo was goed onderhouden en ik denk dat de verzorgers wel hun best deden om voor de dieren te zorgen.
De weg er naartoe was ook echt de moeite waard! We passeerden langs een stukje Ecuador dat toch anders is dan wat we tot nu toe gezien hebben: alles was veel minder groen, veel droger en met veel meer cactussen.






Lago San Pablo vanuit een ander gezichtspunt bekeken

De drogere stukken van Ecuador




En dan nu een kort overzichtje van wat er te zien en te doen was in 'el zoológico':












De warmte was Kim even te veel!


Uitrusten!




Een zoo met uitzicht!



Kim ging na de zoo mee met mij en Liz terug naar huis. Ze blijft hier vannacht slapen en dankzij haar aanwezigheid is nu voor eens en altijd duidelijk dat mijn Spaans niet is wat ik wil dat het is! Zij spreekt het namelijk veel vlotter dan ik en nu heeft ook mijn familie dat door. Ik heb echt een serieus gebrek aan spreekdurf! Mijn excuses aan al diegenen die graag elke dag van mij een blogbericht zouden lezen, maar ik ga echt proberen om ze tot een minimum te beperken. Als ik alles hier zo bewust mogelijk wil ontdekken, oppikken en beleven, wat ik dus inderdaad wil, vormt dit misschien een beetje een belemmering...

Morgen staat er een tripje richting Cuicocha op het menu. Het woord 'cuy' is hier ook al een paar keer gevallen dus de kans dat Kim en ik morgen cavia voorgeschoteld krijgen, is groot. Ik wil alles proberen, dus ik ben er volledig klaar voor!

¡Saludos!

Zoë

4 opmerkingen:

  1. De verhalen over de uitstap hebben we wel al gehoord, maar met een paar foto's
    is het allemaal een beetje duidelijker in wat voor een mooie omgeving je zit.
    En ja, misschien moet je inderdaad niet aan de ganse wereld wijsmaken hoe het daar is want anders loop je nog het risico dat ze je komen opzoeken...
    Nogmaals een fijne vakantie, met hopelijk tussendaar een kort verslagje...
    Dikke kus
    Mam en co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt allemaal weer veel te geweldig! het is zo mooi daar! geniet nog verder! tot skype! xxx

    BeantwoordenVerwijderen