zondag 10 februari 2013

El 17 de febrero

¡Hola!

Ya tenemos PRESIDENTE... tenemos a Rafael.
Vota todo 35!

Sinds het moment dat ik de luchthaven van Quito buiten ging, ben ik deze slogan al een aantal keer tegengekomen. Overal waar je komt, zie je wel ergens felgroene vlaggen met het nummer 35 of zelfs volledige muren die in een felgroen jasje gestoken zijn. De stadscentra zijn niet meer veilig, want zelfs als overduidelijke niet-Ecuadoraan krijg je constant reclamebriefjes in je handen gestopt van één of andere partij.

Ja ja, op 17 februari zijn het hier presidentsverkiezingen! Voorlopig staat de huidige president nog aan kop in de peilingen, maar dat neemt niet weg dat ik toch ook al heel wat aanhangers van andere partijen ben tegengekomen.
Kim en ik zijn heel benieuwd hoe deze verkiezingen hier zullen verlopen. Ik weet bijvoorbeeld niet zeker of mijn familie wel van plan is om te gaan stemmen. Daarnaast vragen we ons ook af hoe veilig het hier dan wel zal zijn. Tot nu toe lijkt alles rustig te verlopen en heb ik niet de indruk dat er veel problemen zullen zijn, maar je weet nooit, want dit is tenslotte België niet. Als je ziet hoe het er de laatste tijd in Venezuela aan toe gaat, maak je voor jezelf toch stilletjes de belofte om niet te veel buiten te gaan op die dag.

We zullen zien. Waarschijnlijk volgen we gewoon onze familie en zien we wat zij doen. We zullen het snel genoeg doorhebben als het te gevaarlijk is, maar voorlopig heb ik er nog alle vertrouwen in!

De president maakt deze dagen trouwens regelmatig bezoekjes in verschillende steden. Stilletjes hoop ik dat hij nog eens langskomt in deze streek, want wie wil er nu niet een echte president van dichtbij zien? Die daarbovenop trouwens erg onder de indruk is van de ISPED van San Pablo en rector Ramiro, als ik Stijn mag geloven! Maar helaas is hij naar het schijnt al enkele weken geleden in Otavalo geweest, dus ik vrees er een beetje voor...

Foto getrokken vanuit een rijdende auto, dus mijn excuses voor de kwaliteit
¡Hasta la próxima!

Zoë

14 opmerkingen:

  1. El burro no puede participar en los electiones y tanpoco creo que hay muchos problemas con los eleciones porque creo que Europa envias agentes para controlar el proceso democracia...
    Lo siento mucho pero mi Castellano no es lo que debe ser ;)
    Beos Jorge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No te preocupes... ¡Tu Castellano es mejor que el mío! ;)
      Y tienes suerte que entiendo lo que escribes... ¡No es tan fácil!

      Verwijderen
    2. ¡Ya lo sé! ¿Pero ya sabes mas del burro? Eso es una historia muy raro, pero me gusta! Ja ja ja ja.....

      Verwijderen
    3. Para mi la política es demasiado complicada. Entonces no, no sé más del burro y no conozco la historia... pero quiero saber.

      Verwijderen
    4. Aqui tienes mas infomaciones sobre el burro: http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1352959203/3

      Verwijderen
    5. ¡Que lástima que el burro no puedo participar! :)

      Verwijderen
    6. Pero.....dime como te pases el tiempo? No mas aventuras? Sabado te llamo, vale?

      Verwijderen
    7. No tan mucha... Mañana voy a Cuicocha con Kim y sábado vamos a la plaza de ponchos en Otavalo. No sé a que hora voy a volver... Pero ahora puede llamarme tambien.

      Verwijderen
    8. Oops, lo siento, era un poco tarde pa nosotros aqui ;)

      Verwijderen
  2. Ik ben alweer op de hoogte van het plaatselijk gebeuren, en...
    mijn spaans gaat er op vooruit, al is het maar met mondjesmaat...
    Tot kijk !
    Dikke zoen xxx
    Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi ja we zijn idd al weer goed op de hoogte!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. halloas zoeos :) mijn spaansos is niet van de bestos :) ik ben eens aan het kijkos op je blogos en het ziet er wel leukos uit :) ik ga eerst eens kijken of dit berichtje aankomt alvorens ik verder typ :) kga dan op mijn gemakje verder lezen. amuseer je daar nog ! en wens je morgen een romantisch dagje toe :) hihi, ge weet maar nooit, hé , tis valentijn voor iet.

    groetjes jessica en wimos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bericht goed aangekomen! Je kan dus gerust verder schrijven! (:
      Groetjes, Zoë

      Verwijderen