dinsdag 22 januari 2013

Goed aangekomen in Quito ... ?

Of hoe een kwartier voor zitten op schema plots kan uitdraaien in 45 minuten vertraging, waardoor je op de onbekende luchthaven van Schiphol moet rennen om je verbinding te halen, daarin slaagt en uiteindelijk in Quito aankomt zonder bagage...

Door de sneeuw moesten de vleugels van ons vliegtuig eerst ge-de-iced worden. De mensen die daarvoor verantwoordelijk waren, hadden per ongeluk wat van het product ergens ingespoten waar het niet moest waardoor de motors niet startten. Dat kan allemaal opgelost worden door een andere ploeg, met succes, waarna de de-ice-ploeg terug mocht opdraven, want ondertussen had de sneeuw weer zijn werk kunnen doen.
Toen het vliegtuig eindelijk opsteeg in Zaventem waren Kim en ik al in lichte paniek want in minder dan een uur ging onze vlucht richting Quito vertrekken én we moesten nog door douane en dergelijke. De piloot heeft op volle snelheid gevlogen en daardoor hebben we binnen ongeveer een twintigtal minuten nipt onze vlucht gehaald. Zonder bagage...

Ambetant, maar we waren toch vooral blij dat we er zelf op zaten.
En er is ook goed nieuws natuurlijk, want ondanks de laatste berichten kwamen we toe in een zonnige stad waar het maar liefst 23°C is!! Ik kan je verzekeren dat als je van -6°C komt, dat dat heel warm is!! Bovendien zijn Kim en ik vooral gekleed op de winter in België en hebben we geen andere bagage om ons wat minder warm te kleden. Normaal mogen we deze morgen halen.
Plus we zijn ook super goed ontvangen door Stijn en Anneleen!

Vandaag zijn we voor de eerste keer naar het VVOB kantoor gegaan. We hebben daar al een aantal Spaanse vergaderingen bijgewoond die we vrij goed verstonden. Spreken daarentegen is nog wat moeilijk...
We hebben nu wel al een beter idee van wat we precies zullen doen. Woensdag gaan we naar San Pablo. Daar zullen we ons gastgezin ontmoeten en de rector van de ISPED waarmee we concrete afspraken gaan maken.

Ik heb nogal last van de jetlag, dus mijn zinnen zijn nogal onsamenhangend... Daarom ga ik nu genieten van een goede nachtrust!

Veel liefs, Zoë

11 opmerkingen:

  1. Zoë!
    Super dat je goed bent aangekomen, jammer van de bagage maar dat komt wel in orde!
    Veel succes en plezier vandaag!

    Ik ga nog wat genieten van het Belgische winterweer!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey!
    Kben blij dat je ondanks alles toch goed bent aangekomen ;-)
    Nu nog de valiezen zien terug te krijgen en tis helemaal in orde.

    Veel plezier daar in het warme Ecuador!

    groetz vanuit het koude België

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2e poging. Dag lieve Zoê, eindelijk nieuws! Niet dat we ongerust waren maar wel heel benieuwd! Pech natuurlijk met de bagage die achtergebleven is, maar met een beetje geluk kunnen jullie morgen zomerkleren aantrekken. Wij moeten het toch zeker nog de ganse week met flink winterweer doen (vr.-12°) Ook leuk dat jullie goed ontvangen zijn.
    Laat je ons snel weten wanneer we kunnen skypen met elkaar? Annemie komt morgenavond een laptop brengen zodat we beneden kunnen wachten op bericht van u.
    Wij - papa, laurens en ik - wensen je alvast een bijzonder goeie start in de ISPED en veel geluk bij je gastgezin. Doe ook de groeten aan Kiem
    Mam, Pap en Laurens

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hola Zoë,
    Ben benieuwd als je geen jetlag meer hebt, want ik vond je schrijven nogal goed. Moet wat zijn als je geen jetlag meer hebt;)
    Dus je bent nog maar weg en je hebt al avonturen achter de rug....dat is het leuke van reizen....
    Geniet van alle geuren en kleuren en veel werkplezier!
    Jørgito

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoë! heb je ondertussen je bagage al? oh ik zou ook zenuwachtig geweest zijn! twintig minuten, da's echt nipt! laat me eens weten wnnr je kan/wil skypen! hihi helemaal geen onsamenhangende zinnen hoor! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed nieuws! Ik heb mijn bagage. Alhoewel het weer lopen was om er op tijd te geraken! Skypen zou het best gaan als het bij jullie ongeveer tussen 17 uur en 18 uur is. Dan is het hier middag... Het hangt wel allemaal af van internetverbinding enzo... Ik heb met mama en papa afgesproken dat ik gewoon skype zal aanzetten als ik beschikbaar ben en dan moeten zij maar bellen. Maar als jij liever iets wilt afspreken dan regel ik dat wel! (:

      Verwijderen
    2. ja zo was ik het ook van plan hihi! elke dag als ik rond dat uur thuis ben stond mijn skype al open hihi! ik ben blij dat jeje bagage hebt! xxx

      Verwijderen
    3. Je mag ook altijd later hoor! (: Ik zet hem gwn aan als ik kan skypen! Soms is het bij jullie dan al eerder 22 uur... xx

      Verwijderen
  6. Hey Zoë!

    Al een zotte start en je was nog niet volledig vertrokken zeg :)
    Ik ben blij dat je ondertussen je valies hebt en dat alles daar zo goed verloopt!
    Geniet er maar met volle teugen van!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaloers op die 23°C!!!
    Heb daarnet afscheid genomen van ons Blijdeke met tranen of course.
    Ondanks de bagage en zo hoop ik dat het daar allemaal nogal goed gaat. Dus veeeeel plezier Zoë. En tot blogs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tranen zijn goed!! (: We moeten uiteindelijk heel lang zonder elkaar hè!
      Als ik je wat minder jaloers kan maken: ik zit ondertussen in San Pablo en hier is het wel een stuk kouder! Het is ook meer bewolkt en gisteren heeft het hier zelfs gegoten! xx

      Verwijderen